21.7 C
Athens
Τρίτη, 4 Οκτωβρίου, 2022
More

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

    Υγεία και διατροφή: Αυτές οι τροφές κάνουν κακό στην υγεία σου

    Υπάρχουν τροφές που δεν προσφέρουν απολύτως τίποτα στον οργανισμό σου και τον επιβαρύνουν. Ωστόσο, πολλοί από εμάς δεν το γνώριζαν αυτό. Τουλάχιστο μέχρι τη στιγμή που αποφάσισαν να “φέρουν” σε ένα καλύτερο επίπεδο το διαιτολόγιό τους.

    Το θέμα «διατροφή» είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο στη ζωή μας. Αν και μέχρι τώρα σχετιζόταν –και εξακολουθεί σε μεγάλο βαθμό να σχετίζεται– με την πρόσληψη βάρους, τις δίαιτες και τη μέτρηση θερμίδων, σιγά σιγά ο ρόλος που έχουν οι τροφές στην υγεία αναδεικνύεται ως ο πιο σημαντικός.

    Καθώς τα χρόνια νοσήματα αυξάνουν δραματικά (σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας αυξήθηκαν κατά 57% από το 2001 έως το 2020), η μακροζωία και η καλή υγεία φαίνεται ότι είναι σε μεγάλο βαθμό ζήτημα υγιεινής διατροφής.

    O Αμερικανός διατροφολόγος Tim Rees, που ειδικεύεται στην αντιμετώπιση χρόνιων και αυτοάνοσων νοσημάτων, ισχυρίζεται ότι η απουσία θρεπτικών συστατικών από τη διατροφή μας, μαζί με την πρόσληψη επιβλαβών και άχρηστων τροφών, επιβαρύνουν τον οργανισμό μας τόσο, ώστε αναπτύσσει παθογένεια. Ο ίδιος συστήνει όχι μόνο στους ασθενείς του αλλά και σε υγιείς ανθρώπους να απέχουν από ορισμένες τροφές, ιδανικά για την υπόλοιπη ζωή τους. Ποιες είναι αυτές;

    Το επεξεργασμένο (λευκό) αλεύρι

    Το αλεύρι που έχει υποστεί μεγάλη επεξεργασία είναι ανθυγιεινό, γιατί η διαδικασία της επεξεργασίας καταστρέφει τα φυσικά θρεπτικά συστατικά των σπόρων από τους οποίους παράγεται. Το κατεξοχήν επεξεργασμένο αλεύρι είναι το λευκό. Η λεύκανσή του γίνεται με χημικές ουσίες, μία εκ των οποίων είναι το αέριο χλωρίου.

    Είναι σημαντικό να καταλάβουμε τι σημαίνει επεξεργασία του σπόρου από τον οποίο παράγεται το αλεύρι. Ο σπόρος αποτελείται από το περισπέρμιο (πίτουρο), το ενδοσπέρμιο και το φύτρο. Στο περισπέρμιο του σπόρου υπάρχουν αρκετές βιταμίνεςμέταλλα και φυτικές ίνες. Όταν ο σπόρος υφίσταται επεξεργασία για την παραγωγή του λευκού αλευριού και απομακρύνεται το περισπέρμιο, τα θρεπτικά συστατικά χάνονται.

    3 τροφές

    Το λευκό αλεύρι διαθέτει κατά κάποιον τρόπο «κενές» θερμίδες, πράγμα που σημαίνει ότι προσδίδει θερμίδες χωρίς καμιά διατροφική αξία. Αυτό από μόνο του δεν θα ήταν και τόσο κακό. Η υπερβολική και συχνή κατανάλωση λευκού αλευριού, όμως, που βρίσκεται σε πάρα πολλές τροφές, έχει συνδεθεί ερευνητικά με μεγαλύτερες πιθανότητες ανάπτυξης διαβήτη, παχυσαρκίας και καρδιαγγειακών νοσημάτων.

    Αντίθετα, τα λιγότερο επεξεργασμένα άλευρα, όπως το αλεύρι ολικής άλεσης, και τα καθόλου επεξεργασμένα, όπως το αλεύρι κριθαριού, βρόμης, φαγόπυρου και ζέας, διατηρούν το περισπέρμιο και κατά συνέπεια τη διατροφική αξία του σπόρου. Είναι λοιπόν πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, φυτικές ίνες, αλλά και χαμηλά σε γλουτένη.

    Τι συμβαίνει με τη γλουτένη;

    Σύμφωνα με όσα διαβάζουμε στο w.gr, η περιεκτικότητα σε γλουτένη είναι ένα άλλο σημαντικό θέμα που σχετίζεται με το αλεύρι. Τα περισσότερα από τα σύγχρονα άλευρα περιέχουν γλουτένη σε μεγάλες ποσότητες, προκειμένου να φουσκώνουν πιο εύκολα και να παρασκευαστεί ψωμί σε συντομότερο διάστημα. Παλιότερα, τα άλευρα δεν περιείχαν τόση γλουτένη, αλλά χρειάζονταν περισσότερο χρόνο αρτοποιητικής επεξεργασίας και ζύμωσης προκειμένου να γίνουν ψωμί. Δεν είναι, λοιπόν, η γλουτένη αυτή καθαυτή το πρόβλημα, αλλά το είδος του άλευρου.

    Αν επιλέγετε αλεύρι που έχει παραχθεί με παραδοσιακές μεθόδους, τις περισσότερες φορές οργανικό, και μπορείτε να ζυμώσετε μόνοι σας αφιερώνοντας χρόνο, τότε το ψωμί δεν είναι απαγορευτικό.

    - Advertisement -

    Είναι όμως σημαντικό να θυμάστε ότι σχεδόν όλα τα αρτοσκευάσματα έχουν παρασκευαστεί από λευκό, επεξεργασμένο αλεύρι, ενώ στα περισσότερα είδη ψωμιού, ακόμη και στα πιο «υγιεινά», υπάρχει πάντα σε κάποιο ποσοστό πρόσμιξη με λευκό αλεύρι.

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    Latest Posts