magdasnews.gr
Πάμε θέατρο…

Συνεχίζεται η καθηλωτική παράσταση “Το Δάκρυ της Παναγιάς “

Λόγω τεράστιας επιτυχίας και αθρόας προσέλευσης των θεατών η παράσταση ΤΟ ΔΑΚΡΥ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ…ΕΝΑΣ ΥΜΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΜΥΡΝΗ παίρνει και 4η παράταση και θα παρουσιάζεται κάθε ΔΕΥΤΕΡΑ ώρα 9 ΜΜ  με επιπλέον παραστάσεις την Μεγάλη Τρίτη και την Μεγάλη Τετάρτη στο ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΜΗΝΗ

Για πρώτη φορά στην παγκόσμια ιστορία του σύγχρονου θεάτρου η Μήτηρ Θεού ενσαρκώνεται στην σκηνή, σε μια καθηλωτική παράσταση, με  απόλυτο σεβασμό, από μια από τις σημαντικότερες ηθοποιούς της Ελληνικής θεατρικής σκηνής την Γεωργία Ζώη που επίσης ερμηνεύει μοναδικά μοιρολόγια και εκκλησιαστικούς ύμνους.

ΓΕΩΡΓΙΑ ΖΩΗ
ΓΕΩΡΓΙΑ ΖΩΗ

Υπό την αιγίδα της ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΑΙΓΑΙΟΥ και ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ της ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΑΡΟΝΑΞΙΑΣ της ΙΕΡΑΣ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ, ΒΟΥΛΑΣ, ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ και ΒΑΡΗΣ της ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΣΥΡΟΥ

Η ”ΔΙΩΝΗΣ-ΑΙΝΙΓΜΑ” με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνει την 4η κατά σειρά παράταση της καθηλωτικής παράστασης «ΤΟ ΔΑΚΡΥ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ…ΕΝΑΣ ΥΜΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΜΥΡΝΗ σε κείμενο Θανάση Σταυρόπουλου και σκηνοθεσία Μενέλαου Τζαβέλλα με την εκπληκτική ερμηνεία της Γεωργίας Ζώη στην ενσάρκωση του ρόλου της Παναγίας, για πρώτη φορά σε θεατρική σκηνή.

Η παράσταση από την πρώτη ημέρα που παρουσιάστηκε στο ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΜΗΝΗ τον Νοέμβριο, έλαβε άριστες κριτικές από το θεατρόφιλο κοινό και κριτικούς, αγαπήθηκε και καταχειροκροτήθηκε στο πάντα κατάμεστο χώρο του θεάτρου και για αυτό τον λόγο παρατείνεται από Δευτέρα 6 Μαρτίου 2023 και κάθε Δευτέρα στις 9 μμ. Επίσης λόγω του ιδιαίτερου του θέματος παραστάσεις θα δοθούν την Μεγάλη Τρίτη και την Μεγάλη Τετάρτη.

«Η παράσταση προτείνεται από την Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών και το Ίδρυμα ΝΕΟΤΗΤΟΣ και ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ αλλά και από κριτικούς και θεατές που γεμίζουν το ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΜΗΝΗ για να την παρακολουθήσουν»

Το 2022, είχε έναν ιδιαίτερο συμβολισμό μιας και συμπληρώθηκαν 100 χρόνια από την κορύφωση των γεγονότων της Μικρασιατικής Καταστροφής. Μια θλιβερή επέτειος που έχει αφήσει τραυματικό αποτύπωμα, όχι μόνο στη συνείδηση των απογόνων του Μικρασιατικού Ελληνισμού, αλλά και στο σύνολο των Ελλήνων. Με αφορμή την θύμηση της θλιβερής επετείου, παρουσιάσαμε σε περιοδεία και στη συνέχεια στο θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ τη θεατρική παραγωγή «ΤΟ ΔΑΚΡΥ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ – ΕΝΑΣ ΥΜΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΜΥΡΝΗ» σε πρωτότυπο κείμενο του Θανάση Ν. Σταυρόπουλου και σκηνοθεσία του Μενέλαου Τζαβέλλα. 

Το θεατρικό αυτό έργο είναι μία πρόταση που συνθέτει δύο τόσο διαφορετικές πτυχές της Ιστορίας. Αυτής του Θείου Δράματος, και συγκεκριμένα την πορεία Του Ιησού προς τον Γολγοθά, και τον μαρτυρικό διωγμό των Ελλήνων, και όχι μόνο, από την πολύπαθη Σμύρνη Για πρώτη φορά στην παγκόσμια ιστορία του σύγχρονου θεάτρου η Μήτηρ Θεού ενσαρκώνεται στην σκηνή, σε μια καθηλωτική παράσταση, με  απόλυτο σεβασμό, από μια από τις σημαντικότερες ηθοποιούς της Ελληνικής θεατρικής σκηνής την Γεωργία Ζώη που επίσης ερμηνεύει μοναδικά μοιρολόγια και εκκλησιαστικούς ύμνους.

Λίγα λόγια για την παράσταση:

Μία γυναίκα, η Ελπίδα, προσπαθεί να βρει τον χαμένο της γιό μέσα στις φλόγες της Σμύρνης. Μία άλλη γυναίκα με έναν νεαρό άντρα της παρουσιάζονται και γίνονται αρωγοί της. Η Ελπίδα δεν μπορεί να κατανοήσει εκείνες τις τραγικές στιγμές που ζει ότι μπροστά της βρίσκονται η Παναγία και ο Άγιος Ιωάννης, ο μαθητής Του. Παρότι εγκλωβισμένη στον προσωπικό της Γολγοθά, η Ελπίδα θα καταλήξει να ακολουθήσει την Παναγία σε ένα διαφορετικό οδοιπορικό όταν πια όλα γύρω της θα είναι χαμένα για την ίδια. Η Παναγία θα της δείξει την Οδό του Μαρτυρίου του Θεανθρώπου προς τον Γολγοθά. Θα της παρουσιάσει την άκρα πικρία της Μητρός μπροστά στο πέρασμα του Υιού της. Εκεί η Ελπίδα θα κατανοήσει ότι το δράμα Του εμπεριέχεται στο προσωπικό δράμα του καθενός μας ξεχωριστά. Η μεγαλοσύνη της Παναγίας θα της διδάξει ότι η καρτερία και η συγχώρεση είναι αρετές σπουδαιότερες και ισχυρότερες του πόνου. Μπροστά από τα μάτια της Ελπίδας θα παρελάσουν πρόσωπα του Θείου Δράματος, αλλά και της Καταστροφής της Σμύρνης. Ο Άγιος Ιωάννης, η Μαρία η Μαγδαληνή, ο Ιούδας, ο Πόντιος Πιλάτος, η Μοιχαλίδα, ο Χρυσόστομος Σμύρνης, ο Νουρεντίν Πασάς, αλλά και απλοί άνθρωποι θα παρουσιαστούν και θα μιλήσουν για τα δρώμενα, ενώ ταυτοχρόνως το υμνολόγιο και τα λόγια των Ευαγγελίων της Εκκλησίας και η προφορική μας παράδοση θα πλαισιώνουν τους λόγους των ηρώων.

 

Σκοπός της παράστασης:

Ο σκοπός της συγκεκριμένης παράστασης δεν είναι άλλος από το να μπορέσει και ο πιο απλός θεατής να προσεγγίσει μία τόσο σημαντική και εξαιρετικά επίκαιρη στιγμή της Ελληνικής Ιστορίας, από μία πλευρά διαφορετική. Η Σμύρνη, όσο και αν ακουστεί κοινότυπο, δεν αποτελεί ουδεμία εξαίρεση από τις υπόλοιπες πόλεις του Ελληνισμού, που στα χρόνια του Οθωμανικού ζυγού υπέστησαν διωγμούς, καταστροφές, σφαγές, εξανδραποδισμούς και υποδουλώσεις. Από τη Βασιλεύουσα έως την πρόσφατη μαρτυρική Κύπρο ο κατάλογος των πόλεων είναι αμέτρητος. Η παρουσία όμως της χριστιανικής πίστεως και των ιερέων της, υπήρξε αρωγός βασικός και ουσιώδης. Ήταν το στοιχείο αυτό, που μαζί με το φρόνημα του λαού κράτησαν ψηλά την αντοχή, την ελπίδα, την καρτερία και την υπομονή των διωχθέντων. Έτσι λοιπόν, με την παρουσία της στο έργο, η Παναγία, που αντιπροσωπεύει για όλους τους χριστιανούς στη Γη, το μέγιστο παράδειγμα υπομονής και εγκαρτέρησης, προστρέχει ως η απόλυτη και πανταχού παρούσα, «μάνα», να παρηγορήσει τα παιδιά της. Τα παιδιά της, αυτά που στο πρόσωπο της Ελπίδας, της Σμυρνιάς μάνας, υποφέρουν και στενάζουν την αποφράδα εκείνη ημέρα της Καταστροφής της Σμύρνης. Η νοητή μεταφορά της Ελπίδας, από την Παναγία και τον Άγιο Ιωάννη, στην Οδό του Μαρτυρίου, υποδεικνύει και επισημαίνει τη μέγιστη στιγμή του ανθρώπινου γένους. Τη στιγμή που ο άνθρωπος ως ελεύθερο ον, κατά Θεού παραχώρηση αλλά και προσωπική επιλογή, αποφασίζει να «σκοτώσει» τον Αθάνατο και Έναν δημιουργό του. Μπροστά λοιπόν σε αυτό το Θείο Δράμα η Ελπίδα κατανοεί ότι η Καταστροφή της Σμύρνης δεν είναι τίποτα άλλο, παρά ακόμα μία τραγική στιγμή της απώλειας της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.

Ουσιαστικά θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι μία αναβίωση μετά από τέσσερις αιώνες του Λειτουργικού Δράματος που εμφανίστηκε στο Μεσαίωνα και άκμασε μέχρι και το 16ο αιώνα.

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ:

ΓΕΩΡΓΙΑ ΖΩΗ

ΑΝΝΑ ΜΩΡΑΙΤΟΥ

ΕΥΤΥΧΙΑ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

ΣΤΑΥΡΟΣ ΒΟΛΚΟΣ (ΧΡΗΣΤΟΣ ΙΝΤΖΕΟΓΛΟΥ σε β’ διανομή)

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ

ΠΕΤΡΟΣ ΤΣΑΠΑΛΙΑΡΗΣ (ΧΡΗΣΤΟΣ ΙΝΤΖΕΟΓΛΟΥ σε β’ διανομή)

ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΡΜΑΡΟΥ (ΕΛΕΝΗ ΜΑΡΜΑΡΟΥ β’ διανομή)

 

Εκκλησιαστικοί ύμνοι:

ΓΕΩΡΓΙΑ ΖΩΗ

ΣΤΑΥΡΟΣ ΒΟΛΚΟΣ (ΧΡΗΣΤΟΣ ΙΝΤΖΕΟΓΛΟΥ σε β’ διανομή)

ΠΕΤΡΟΣ ΤΣΑΠΑΛΙΑΡΗΣ (ΧΡΗΣΤΟΣ ΙΝΤΖΕΟΓΛΟΥ σε β’ διανομή)

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Κείμενο: Θανάσης Ν. Σταυρόπουλος

Σκηνοθεσία: Μενέλαος Β. Τζαβέλλας

Διδασκαλία Εκκλησιαστικών ύμνων: Σταύρος Βόλκος

Βοηθός Σκηνοθέτη: Αρετή Τσιαμπόκαλου

Σκηνογράφος: Παναγιώτης Γάκης

Φωτισμοί: Μενέλαος Β. Τζαβέλλας

Φωτογραφίες: Μάνος Βλαστός

Γραφιστική επιμέλεια αφίσας: Αντιγόνη Παναγιωτοπούλου

Διεύθυνση και Οργάνωση παραγωγής: Μενέλαος Β. Τζαβέλλας

Μουσική Επιμέλεια: Πολυδεύκης Πολυδεύκη

Hair stylist – Makeup artist: Ευσταθία Τζαβέλλα

 

ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία ”ΔΙΩΝΗΣ-ΑΙΝΙΓΜΑ”

 

Ημέρες και Ώρες Παραστάσεων: 

Δευτέρα στις 21:00

Μεγάλη Τρίτη στις 21:00

Μεγάλη Τετάρτη στις 21:00

Διάρκεια: 90′ (χωρίς διάλειμμα)

Εισιτήρια:
Γενική είσοδος: 15 € Φοιτητικό, ανέργων,
ΑΜΕΑ: 12 €
Ειδικές τιμές για σχολεία και γκρουπς κατόπιν επικοινωνίας.

Προπώληση εισιτηρίων:
Ταμείο του θεάτρου “Αλκμήνη”, Τηλεφωνικές κρατήσεις στο 2103428650,
Ηλεκτρονικά στο www.ticketservices.gr

Πληροφορίες χώρου: 

Θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ, Αλκμήνης 8-12, Κάτω Πετράλωνα
Μετρό: Στάση Κεραμεικός,
Τρόλεϋ: 21 Στάση ΚΑΜΠΑ,
ΟΑΣΑ: 049, 815, 838, 914, Γ18 Στάση ΚΑΜΠΑ, 035 Στάση ΙΚΑ
Το Θέατρο είναι προσβάσιμο για ΑΜΕΑ

 

 

 

Σχετικές αναρτήσεις

«Παντρεύτηκε» η Λένια Ραζή: Το βιντεοκλίπ-viral για τον γάμο της αδερφής της με γνωστό μπασκετμπολίστα

News Room A

Αυλαία για το Φεστιβάλ Αθηνών 2022: 86 μέρες, 77 παραγωγές, 200.000 θεατές

News Room A

Ο Άγγελος Ανδριανός κάθε Παρασκευή στο μουσικό στέκι «Πατινάζ»

News Room A