17.3 C
Athens
Κυριακή, Μάι 9, 2021
More

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

    Οι σεναριογράφοι των σειρών “Άγριες Μέλισσες” και “Σιωπηλός Δρόμος” αποκάλυψαν όσα θα δούμε στο μέλλον

    Η Μελίνα Τσαμπάνη και ο Πέτρος Καλκόβαλης, που υπογράφουν τα επιτυχημένα σίριαλ του ΑΝΤ1 και του MEGA, εξηγούν τα μυστικά της δουλειάς τους – Γράφουν και μία νέα μίνι σειρά!

    - Advertisement -

    Ζευγάρι στη ζωή, ζευγάρι και στη δουλειά. Η Μελίνα Τσαμπάνη και ο Πέτρος Καλκόβαλης είναι τα πρόσωπα που υπογράφουν το σενάριο στις «Άγριες Μέλισσες». Δύσκολο να επαναληφθεί τέτοια επιτυχία, σκεφτόμαστε όλοι. Κι όμως. Ηρθε ο «Σιωπηλός Δρόμος» στο MEGA και τα στόματα έκλεισαν. Δεν ήταν πυροτέχνημα η σειρά του ΑΝΤ1. Υπάρχει μια σταθερά καλή πορεία για δύο ανθρώπους οι οποίοι γράφουν ασταμάτητα και, όπως αποκαλύπτουν αποκλειστικά στο protothema.gr, ετοιμάζουν και νέα σειρά. Είχαμε πολλά να πούμε

    f2-siopilos-dromos-pos-antedrase-to-twitter-stin-premiera-tis-neas-seiras-tou-mega
    – Μετά τις «Αγριες Μέλισσες», τώρα ο «Σιωπηλός Δρόμος». Περιμένατε τέτοια ανταπόκριση;
    Οι πρώτες εντυπώσεις μετά την πρεμιέρα του «Σιωπηλού Δρόμου» ήταν άκρως θετικές, τόσο από επαγγελματίες του χώρου όσο και από μια μεγάλη μερίδα του τηλεοπτικού κοινού. Οπως γνωρίζουμε όμως όλοι, η τηλεόραση είναι ένας μαραθώνιος και ο απολογισμός γίνεται πάντα στο τέλος. Θα δούμε, λοιπόν, αν στο τέλος του «Σιωπηλού Δρόμου» θα έχουμε πετύχει αυτό που επιδιώκαμε. Σημασία έχει ότι είναι μια πολύ σοβαρή δουλειά που φεύγει λίγο από τα καθιερωμένα και είμαστε ευγνώμονες που το MEGA μάς έδωσε την ευκαιρία να την υλοποιήσουμε.

    – Λόγω της μεγάλης μετακίνησης του κοινού σε συνδρομητικές πλατφόρμες, έχουν αλλάξει τα δεδομένα για τις ελληνικές σειρές;
    Φυσικά και έχουν αλλάξει τα δεδομένα. Οι τηλεθεατές πλέον έχουν πρόσβαση σε περιεχόμενο υψηλών προδιαγραφών από διάφορες χώρες, που είναι δύσκολο να ανταγωνιστούν οι εγχώριες παραγωγές, κυρίως λόγω κόστους. Κατά τη γνώμη μας, αυτό εμπεριέχει έναν τεράστιο κίνδυνο για το μέλλον της ελληνικής μυθοπλασίας, παρόμοιο με αυτόν που αντιμετώπισε ο ελληνικός κινηματογράφος τη δεκαετία του ’80, με την έλευση των χολιγουντιανών ταινιών και την επικράτησή τους στο κινηματογραφικό κοινό. Ο μόνος τρόπος να αντιμετωπιστεί είναι η αλλαγή φιλοσοφίας σε όλα τα επίπεδα. Πρέπει να γίνουμε εξωστρεφείς με κάποιον τρόπο. Από τη μεριά μας, ως δημιουργοί, οφείλουμε να αναπτύσσουμε θέματα που αφορούν τον κόσμο, να βρίσκουμε πρωτότυπες και τολμηρές ιδέες που θα μπορούσαν να σταθούν και στο εξωτερικό. Οι παραγωγές θα πρέπει να στήνονται με μεγαλύτερη προσοχή, να προετοιμάζονται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και να εστιάζουν στο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Δεν λέει κανείς ότι το budget δεν είναι μια σημαντική παράμετρος. Η έλλειψη χρημάτων, ωστόσο, δεν πρέπει να αποτελεί και άλλοθι για την ποιότητα της δουλειάς μας.

    αγριες-μελισσες

    – Ο «Σιωπηλός Δρόμος», όμως, είναι μια σειρά που θα μπορούσε να κάνει διεθνή καριέρα;
    Αυτός ήταν και ένας από δικούς μας στόχους. Οχι μόνο δικός μας, αλλά και του καναλιού. Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών για τα ελληνικά δεδομένα, που θα μπορούσε να πουληθεί σε άλλες χώρες. Οπως είπαμε και πιο πριν, θα κριθούμε εκ του αποτελέσματος. Μακάρι όμως να συμβεί και το ευχόμαστε και για όλες τις δουλειές που ετοιμάζονται.

    - Advertisement -

    – Τι είναι αυτό που -σίγουρα σας το ρωτούν συχνά, αλλά επιμένω και σε σχέση με το σήμερα- κάνει μια σειρά ανταγωνιστική;
    Δεν υπάρχει κάποια συνταγή επιτυχίας. Κανείς δημιουργός δεν είναι σίγουρος αν αυτό που γράφει θα έχει τελικά ανταπόκριση. Από τη μεριά μας, εκεί που εστιάζουμε πάντοτε είναι στο θέμα. Στην κεντρική συνθήκη που κινεί την ιστορία μας. Πρέπει να μας προκαλεί ενδιαφέρον, να είναι ξεκάθαρη και να δημιουργεί προσδοκίες για τη συνέχεια. Επειτα είναι το χτίσιμο των χαρακτήρων. Σε αυτό το κομμάτι επενδύουμε πολύ χρόνο. Πρέπει να τους δούμε μπροστά μας, να είναι αληθινοί και τρισδιάστατοι. Γενικότερα οι ιστορίες μας είναι ανθρωποκεντρικές, ακόμα και ο «Σιωπηλός Δρόμος», που είναι μια αμιγώς αστυνομική σειρά, εστιάζει και εμβαθύνει στους χαρακτήρες. Από εκεί και πέρα μετράνε η έμπνευση, το προσωπικό ύφος και η επιμονή στο στήσιμο και τη συγγραφή των σεναρίων. Αυτά όμως αφορούν μόνο τη δική μας δουλειά και η επιτυχία μιας σειράς εξαρτάται από όλους τους συντελεστές και κυρίως από τον σκηνοθέτη και τους ηθοποιούς που ενσαρκώνουν τους ρόλους.

    – Η έμπνευση από τι εξαρτάται, από τη ζωή, την ιστορία, τη φαντασία;
    Μια ιστορία μπορεί να προκύψει απ’ οπουδήποτε. Το ζήτημα είναι να βρίσκεις αφορμές να διεγείρεις τη σκέψη σου, και αυτό μπορεί να συμβεί μέσα από το διάβασμα, τις ταινίες και από την ίδια τη ζωή. Δεν μπορείς να ζεις αποκλεισμένος και να γράφεις για έναν κόσμο που δεν τον γνωρίζεις. Πρέπει να συμμετέχεις, να μαθαίνεις και να προβληματίζεσαι.

    – Θεωρείτε απαραίτητο οι συγγραφείς να επιλέγουν όλους τους συνεργάτες;
    Αυτή η δουλειά είναι πολυπρόσωπη και για να κυλάει ομαλά είναι απαραίτητο να ξέρει ο καθένας τον ρόλο και τις αρμοδιότητές του. Αυτός, κατά τη γνώμη μας, είναι ο πρώτος χρυσός κανόνας και ο δεύτερος είναι η καλή συνεργασία και η συνεννόηση. Αν υπάρχει εμπιστοσύνη ανάμεσα στους συντελεστές και σεβασμός στη δουλειά που κάνει ο καθένας, τότε τα όρια είναι ξεκάθαρα. Φυσικά είναι υψίστης σημασίας οι συγγραφείς να έχουν έναν σκηνοθέτη με τον οποίο μπορούν να επικοινωνούν και από εκεί και πέρα ο σκηνοθέτης είναι ο αρμόδιος για τις επιλογές των συντελεστών που βρίσκονται στο γύρισμα και αντιστοίχως οι συγγραφείς είναι οι αρμόδιοι για το σενάριο, τους χαρακτήρες, την εξέλιξη της ιστορίας κ.λπ. Οσο για το καστ, πάντα λέμε τη γνώμη μας, αλλά ποτέ δεν θα την επιβάλλαμε αν ο σκηνοθέτης κάνει μια διαφορετική επιλογή.

    – Συνεχίζετε με τις «Αγριες Μέλισσες». Δεν φοβάστε ενδεχόμενη κόπωση;
    Η απόφαση να συνεχίσουμε με τρίτη σεζόν ήρθε μετά από πολύμηνη σκέψη. Επρεπε να είμαστε σίγουροι ότι θα έχουμε κάτι καινούριο να πούμε και ότι θα είναι στο ίδιο επίπεδο με τις δύο πρώτες σεζόν. Και το κανάλι και ο παραγωγός μας μάς έδωσαν τον απαραίτητο χρόνο που ζητήσαμε μέχρι να πούμε το «ναι» ή το «όχι». Αγχος για το αποτέλεσμα έχουμε πάντα, νομίζουμε ότι δεν θα απαλλαγούμε ποτέ από αυτό. Το ίδιο είχαμε και για τη δεύτερη σεζόν, παρόλο που ήταν σχεδιασμένη να γίνει. Οπότε παίρνουμε ως δεδομένο και τον φόβο και το άγχος και απλώς προσπαθούμε για το καλύτερο.

    – Αν και αρχικά το είχατε αποκλείσει, τελικά δεχτήκατε να συνεχίσετε. Ποιοι ήταν οι λόγοι;
    Ο μόνος λόγος ήταν ότι βρήκαμε την ιστορία που θέλαμε να πούμε. Οσο ελκυστική κι αν φαίνεται η περίοδος της δικτατορίας για να δημιουργήσεις καινούρια σκηνικά, εμείς τη θεωρούμε μια δύσκολη περίοδο, που θέλει πολύ προσεκτικό χειρισμό για το τι θα πεις και πώς θα το πεις. Μας αρέσουν, όπως προαναφέραμε, οι προσωποκεντρικές ιστορίες, ακόμα και τα ιστορικά γεγονότα θέλουμε να τα βλέπουμε μέσα από το πρίσμα και τη ζωή των ηρώων και σε καμία περίπτωση δεν επιδιώκουμε να αναπαραστήσουμε ιστορικά μια εποχή, ούτε να δώσουμε μαθήματα Ιστορίας. Επαιξε επίσης ρόλο ότι κι εμείς έχουμε δεθεί πάρα πολύ με τους χαρακτήρες και το Διαφάνι και ήταν μια πρόκληση να το συνεχίσουμε και να δούμε τι γίνεται μετά – το φινάλε αυτού του κύκλου. Οταν, λοιπόν, αποφασίσαμε ότι η ιστορία που ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια κλείνει με το τέλος αυτής της σεζόν, το μοναδικό ερώτημα ήταν αν υπάρχει μια συνέχεια που θέλουμε να μοιραστούμε με το κοινό. Και αυτή ήταν η μοναδική παράμετρος για να συνεχίσουμε.

    – Υπάρχει και κάτι άλλο στα σκαριά;
    Υπάρχει μια μίνι σειρά που θα ετοιμάσουμε τους επόμενους μήνες, αλλά προς το παρόν δεν μπορούμε να πούμε κάτι περισσότερο.

    – Υπάρχει χρόνος για ζωή μετά από τόσο υψηλές απαιτήσεις στο γράψιμο;
    Φέτος ήταν πιο περιορισμένος λόγω των δύο σειρών και υπήρξαν κάποιοι μήνες που δεν σταματούσαμε ούτε τα Σαββατοκύριακα. Η καραντίνα βοήθησε στο να μείνουμε συγκεντρωμένοι και ευτυχώς η κόρη μας έχει συνηθίσει να μας βλέπει να δουλεύουμε στο σπίτι. Η ύπαρξη ενός παιδιού σε κάνει να βρίσκεις χρόνο, ακόμα κι αν οι παραδόσεις πιέζουν. Και αυτό είναι μεγάλη ευλογία γιατί σε βοηθάει να παίρνεις αποστάσεις από τη δουλειά και να βλέπεις τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση.

    – Τι είναι αυτό που σας κάνει να θέλετε να γράφετε ασταμάτητα;
    (γέλια) Αυτήν την εντύπωση σας έχουμε δώσει; Οσο περίεργο κι αν ακούγεται, δεν δουλεύουμε περισσότερο απ’ όσο δουλεύει ο μέσος εργαζόμενος – αν και στην Ελλάδα πλέον δουλεύουμε όλοι πάρα πολύ σκληρά. Η δουλειά μας είναι να γράφουμε και φροντίζουμε να το κάνουμε δίχως κόστος στην προσωπική μας ζωή. Η ιδιαιτερότητα στη δικιά μας περίπτωση είναι ότι όταν κλείνουμε τους υπολογιστές η σκέψη δεν σταματά να τρέχει και αυτό κάποιες φορές φέρνει συζητήσεις σε στιγμές όπου θα έπρεπε να χαλαρώνουμε. Ρωτήστε την κόρη μας και θα σας πει!

    – Τελικά ποιος είναι ο νικητής; Τα ριάλιτι ή η μυθοπλασία;
    Στη φετινή σεζόν πέτυχαν και απέτυχαν δουλειές και από τα δύο είδη και δεν είναι ανάγκη να κρατήσουμε το σκορ. Σημασία έχει ότι η τηλεόραση έχει ανάγκη από πλουραλισμό και να προσφέρει περιεχόμενο που δεν προσβάλλει τον τηλεθεατή.

    – Τι ρωτάει η κόρη σας για τη δουλειά που κάνετε;
    Τώρα πια τίποτα. Την έχει μάθει απ’ την καλή και απ’ την ανάποδη. Και ήδη έχει δηλώσει ότι δεν θέλει να γίνει σεναριογράφος. Είναι 9 ετών όμως κι έχει χρόνο μπροστά της. Το σίγουρο είναι ότι δεν θα την πιέσουμε καθόλου.

    – Τι αλλάζει σημαντικά στον τρίτο κύκλο των «Μελισσών»;
    Οπως είπαμε και παραπάνω, μπαίνουμε σε μια περίοδο όπου τα πολιτικά γεγονότα επηρέασαν τη ζωή πολλών ανθρώπων. Αρα, σε αντίθεση με τους προηγούμενους κύκλους, οι ήρωες θα έχουν μεγαλύτερη επαφή με το τι γινόταν στη χώρα εκείνα τα χρόνια. Και αυτό θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό τις προσωπικές τους ιστορίες.

    Πηγή: protothema.gr

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ