15.1 C
Athens
Δευτέρα, Απρίλιος 12, 2021
More

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

    Η Ελένη Ψυχούλη μάς δίνει χρήσιμα tips μαγειρικής για κολοκύθα

    Με κάτι από Σταχτοπούτα και Halloween και ομορφιά που αγάπησαν όλοι οι φωτογράφοι, η κολοκύθα κυκλοφορεί -για το καλό μας- σε δεκάδες ποικιλίες για να τη μεταμορφώσεις σε εκατοντάδες αλμυρές και γλυκές νοστιμιές.
    - Advertisement -

    kolokithes_319363154

    Πότε κυκλοφορεί
    Οι κολοκύθες εμφανίζονται στα τέλη Αυγούστου και τις βρίσκεις στην αγορά ως τα τέλη Μάρτη. Μια άκοπη κολοκύθα, όμως, μπορεί να διατηρηθεί ως και 1 χρόνο, σε δροσερό μέρος και μακριά από τον ήλιο.

    Μια καλή πράξη για τον εαυτό σου!

    Τα καροτενοειδή, που της δίνουν το κόκκινο χρώμα, είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά, που επίσης προστατεύουν από τις λοιμώξεις. Έχει λιπαρά οξέα που ρίχνουν την πίεση, κάνουν καλό στο μυαλό και την αρθρίτιδα, έχει φυτικές ίνες, βιταμίνες Α, C και Ε, μαγνήσιο, κάλιο και ψευδάργυρο που πολεμούν την κατάθλιψη και αστράφτουν το δέρμα. Είναι πλούσια σε όλα, εκτός από τις θερμίδες της!

    - Advertisement -

     

    kolokitha_27338347

    Πώς καθαρίζετα
    Σε φέτες, όπως ακριβώς το πεπόνι, με μεγάλο και πολύ κοφτερό μαχαίρι, κατά προτίμηση πριονωτό.

    Η συντήρηση
    * Μερικές κολοκύθες είναι πιο αρωματικές αλλά αυτό είναι κάτι που δεν μπορείς να γνωρίζεις, αφού η κολοκύθα αποκαλύπτει τον εσωτερικό της κόσμο μόνο άμα την κόψεις, όπως το καρπούζι.
    * Καθαρισμένη κρατά σε τάπερ ή σε σακουλάκι ως και 1 εβδομάδα στο ψυγείο.
    * Στην κατάψυξη μπορεί να διατηρηθεί ως και 1 χρόνο. Ο καλύτερος τρόπος είναι να την τρίψεις στο μούλτι ή τον τρίφτη ή σε πολύ μικρά κυβάκια, να τα χωρίσεις σε ποσότητες για ένα μαγείρεμα και να τις κλείσεις ερμητικά σε πλαστικά σακουλάκια

    Τα μυστικά για να τη μαγειρέψεις

    * Ο πιο εύκολος και νόστιμος τρόπος να τη διαχειριστείς είναι να την κόψεις σε φέτες μαζί με τη φλούδα, να την καθαρίσεις από τα σπόρια και να την ψήσεις με λίγο αλατάκι στο φούρνο στους 180C για 40-45 λεπτά. Έτσι γίνεται πολύ γλυκιά, στραγγίζει καλύτερα και καθαρίζεται πανεύκολα από τη φλούδα της.

    * Αν δεν τη βάλεις στο φούρνο, μπορείς κομμένη σε κυβάκια να τη σοτάρεις σε αντικολλητικό τηγάνι με λίγο ελαιόλαδο.

    * Σοταρισμένη ή ψητή, γίνεται ευκολότερα πουρές, μπαίνει στην πίτα, την τάρτα ή το κέικ, το ψωμί και τα μπισκότα.

    * Προσωπικά, ακόμη και την ψημένη, πριν τη βάλω στο φαγητό την αφήνω μισή ώρα στο στραγγιστήρι, με λίγη πίεση, γιατί πάντα θα βγάλει ζουμάκια.

    * Στο ριζότο ή μαγειρεμένη στην κατσαρόλα, απλά την κόβεις σε κυβάκια και την σοτάρεις στην αρχή μαζί με το κρεμμύδι.

    * Στα φαγητά του φούρνου μπαίνει κατευθείαν στο ταψί, κομμένη στο μέγεθος που θέλουμε.

     

    Τα σπόρια
    Γεμάτα θρεπτικές ουσίες μπαίνουν πάνω από σούπες, στη σαλάτα, τρώγονται σαν σνακ. Αντί να τα πετάξεις, τα βάζεις μαζί με τις ίνες τους σε μια λεκάνη με νερό. Τα σπόρια σε λίγο θα ανέβουν στην επιφάνεια. Τα στεγνώνεις με χαρτί, τα απλώνεις σε ένα ταψί πάνω σε χαρτί ψησίματος, τα αλατίζεις και τα ψήνεις στους 150C για 5-10 λεπτά περίπου.

    https://www.olivemagazine.gr/

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ